Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmålene våre kunder stiller oftest. Spørsmålene oppdateres jevnlig.

Hva er salgsbetingelsene til Diplom-Is?

Det er viktig at du som kunde er kjent med gjeldende salgsbetingelser, slik at du vet hvilke rutiner som gjelder i ulike situasjoner.

Vær spesielt oppmerksom på rutiner rundt kreditering, retur og ekspedisjonsgebyr ved ekstra-/hasteleveranser.

Ved spørsmål, ta kontakt med TINE Kundeservice på telefon 02001 eller 513 71 604 – eller e-post varebestilling@diplom-is.no

Last ned salgsbetingelsene for Diplom-Is her (pdf)

Min bestilling har gått til manuell behandling. Hva menes med dette?

Det er ulike årsaker til at en ordre går til manuell behandling før den slippes gjennom. Dette kan komme av utestående fakturaer, kredittgrense, bruk av feil artikkelnummer e.l. som gjør at ordren må endres eller stoppes manuelt av Diplom-Is . Det vil derfor ta litt tid før du kan se om ordren er gått gjennom eller er slettet i ordreoversikten.

Ønsker du ytterligere informasjon om status, anbefaler vi deg å ta kontakt med Diplom-Is Kundesenter på telefon 02001 el. 513 71 428 eller på e-post: varebestilling@diplom-is.no

Hvorfor får jeg ikke beskjed om manko på varer som er OK ved innsending av ordre?

Når du sender inn din ordre, sjekkes lagersaldoen mot vårt lager. Hvis vi er tomme for en artikkel, vil du få beskjed slik at du kan gjøre endringer på din ordre. Dessverre er det slik at lagersaldoen i våre systemer ikke alltid stemmer overens med det fysiske lageret, og vil dermed bli nullet ved pakking. Dette kan for eksempel skje hvis vi har varer som må tas ut av lagerbeholdningen på grunn av kort holdbarhet. Vi har dessverre ikke anledning til å kontakte kundene våre når dette skjer.

Vil varene det er manko på bli lagt i restordre (leveres når de kommer på lager)?

Nei, vi bruker ikke restordre, så det vil dessverre ikke bli etterlevert. Dersom vi har manko på en artikkel, kan du legge inn en ny ordre til en senere leveringsdag.

Vises alle mine ordre i Diplom-Is Handel, selv om jeg har ringt inn ordren?

Du vil finne en oversikt over alle dine ordre under «Ordre og faktura» – både ordre du har lagt inn i Diplom-Is Handel og ordre du har ringt inn.

Hvordan kan jeg se at dere har mottatt ordren min?

Når du bestiller via Diplom-Is Handel, bestiller du rett inn i vårt ordresystem. Det vil si at når du har sendt inn ordren og fått tommel opp, så har vi den inne i vårt ordresystem. Når du sender inn ordre eller legger inn endringer, skal du umiddelbart kunne se dette i ordreoversikten din på Diplom-Is Handel. Du kan velge å motta ordrebekreftelse (under varslinger), og da vil du få et varsel med en gang vi har mottatt ordren i vårt ordresystem.

Hvordan kan jeg endre leveringsadresse?

Gå til kontaktskjemaet og velg «Endring av faktura- eller leveringsadresse». Henvendelsen blir sendt til Diplom-Is Kundesenter.

Hvordan endrer jeg en enkeltordre?

Når du logger inn på Diplom-Is Handel, finner du ordreoversikten under «Meny» øverst på siden eller under «Ordre og faktura» på venstre side. For å endre en ordre, velger du ordren det gjelder ved å klikke på den og velge «Endre ordre».

Når ordren er åpnet, kan du legge til varer, endre antall eller fjerne varer så lenge det er innenfor tidsfristen for bestilling. Endring av ordre er registrert når du sender inn bestillingen og kommer til siden med «Takk for din bestilling».

Hvordan finner jeg kopi av faktura/følgeseddel?

Når du logger inn i Diplom-Is Handel, finner du «Ordre og faktura» på venstre side. Klikk på denne, og du får opp din ordreoversikt, fakturaoversikt og fastordreoversikt.

Du kan åpne fakturaer til høyre for ordrene i ordreoversikten, eller søke opp eldre fakturaer under fakturaoversikten.

Hvordan blir jeg kunde hos Diplom-Is Handel?

Klikk på «Ny kunde?» til høyre i innloggingsfeltet. Dersom du allerede er kunde hos Diplom-Is, trykker du på «Opprett bruker», så vil du få tilsendt en e-post med brukernavn og passord. Om du ikke er registrert som kunde i Diplom-Is, trykker du på «Skjema for å opprette kundeforhold i Diplom-Is», fyller inn og sender.

Innloggingen min fungerer ikke. Hva gjør jeg?

Ved innloggingsfeltet finner du funksjonen «Glemt passord». Klikk på denne og tast inn ditt kundenummer eller din e-postadresse, så vil du få tilsendt passordet.

Skulle det fortsatt ikke fungere, kontakt Diplom-Is Kundesenter på telefon 513 71 604 eller på e-post: varebestilling@diplom-is.no.

 

Hvordan melder jeg inn manko og reklamasjon?

Under Kontakt oss finner du et kontaktskjema, der du kan velge Reklamasjon, skrive hva det gjelder og sende inn. Du kan også gi beskjed om en reklamasjon ved å sende e-post til varebestilling@diplom-is.no. Gjelder det en vare som ikke er levert, skriv dato det skulle vært levert, produkt/artikkelnummer og antall.